BRABIS Tout Terrain Silk Road Rohloff Silver

Het frame van de Silk Road is ontworpen door een mountainbike-kampioen en dat zie je direct: compact, slooping en voorbestemd om uitgerust te worden met krachtige schijfremmen. Bijzonder is de geïntegreerde bagagedrager achter, die dus werkelijk een deel van het frame vormt en daarmee voor maximale sterkte en belastbaarheid zorgt (160 kg!). Ondanks de zeer hoge sterkte van het frame is een complete Silkroad (met Rohloff, schijfremmen en voordrager) nog steeds een lichte fiets. Dat is helemaal te danken aan de strakke, hoogwaardige Dedacciai buizen en de geïntegreerde bagagedrager. Voorbestemd voor schijfremmen, maar op verzoek leveren wij hem ook met velgremmen; v-brakes of hydraulische Magura’s en in kleur naar keuze. Hieronder een Silk Road Rohloff Silver. Deze komt op € 2680,–

IMGP7952_1 IMGP7948_1 IMGP7941 IMGP7938 IMGP7966 IMGP7962

6 Comments

    • Met Rohloff, maar zonder Son naafdynamo en licht vanaf plm 2600,–. Met Rohloff, Middleburn crankset, Son, B&M licht vanaf plm € 3200,–. Totaalprijs dus afhankelijk van gewenste uitvoering.

    • Dag Tialda,
      Met het “a la carte menu” kun je je eigen Tout Terrain samenstellen: de kleur, welke remmen (met bijbehorende nokjes), andere bevestigingspunten (bijv. voor bidons).
      En veel Nederlandse wereldfietsers zijn dan vooral blij met de andere remmen.
      grt
      Martin

  1. Hallo,
    Volg deze site al een tijd in mijn zoektocht naar mooie fiets. Overweeg je ook levering van de silkroad explore met pinion versnelling? Eventueel met de nu ook op de markt komende pinion 12 versie?
    Vraagje verder over de wezenlijke verschillen tussen de Brabis Pelgrim en de Tout Terrain? Lijken die niet redelijk veel op elkaar?
    Laatste vraag? Waarom zie je nooit fiets met schijfrem voor gecombineerd met magura (bijvoorbeeld) achter of andersom?
    Hartelijke groet en dank bij voorbaat voor de antwoorden.
    Servaas Hensen

    • Dag Servaas,
      Ik vind op dit moment (optisch) de Pinion nog te veel op een “hulpmotor” lijken en het voordeel van het gewicht “middenin” is natuurlijk zéér beperkt met iemand van 60, 70, 80 of meer kilo op t zadel en nog enkele (tientallen) kilo’s op de dragers achter en voor.
      De Pelgrim en de Tout Terrain lijken inderdaad veel op elkaar, want waarom zou je te veel afwijken van iets wat uitstekend is. Wat ik wel bij de Pelgrim heb gedaan is de kostbare geïntegreerde RVS achterdrager vervangen door een normale (Tubus) en de RVS “inzetstukken” weg te laten. Ook is de Pelgrim van huis uit bestemd voor normale velgremmen en is de duurdere asymetrische voorvork die de TT gebruikt om de remkrachten aan één (schijf)remkant op te kunnen vangen ook niet meer nodig.
      Schijf- en “normale” Magura velgremmen hebben zo hun eigen vóór- en nadelen, en die samen op één fiets monteren combineert dan ook die voor- en nadelen. Niet dat jij (en ik) er niet op zouden kunnen en willen rijden, maar de meeste vakantiefietsers echter niet. Overigens kunnen wij verschillende modellen Surly’s natuurlijk wel opbouwen met schijf- en velgremmen, maar het zullen dan altijd zeldzame verschijningen blijven.
      Martin

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *


vijf + 3 =

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>